About

Strona – blog czasopisma Ostoi filozoficznej jest miejscem projektowanym w celu rozpowszechniania różnorodnej myśli filozoficznej. Zawartość dłuższych form literackich w poszczególnych numerach jest ze sobą związana tematycznie,  a zatem każdy z nich poświęcony jest odrębnemu zagadnieniu.  Każde z takich filozoficznych zagadnień jest (najczęściej) podejmowane z różnych punktów widzenia: opozycyjnych, ale też mediacyjnych.

Ponadto w każdym numerze zamieszczane będą tzw. miniatury myślicielskie, w których czytelnik znajdzie konkretne odpowiedzi na konkretne problemy filozoficzne. Ideą miniatur myślicielskich jest przede wszystkim nauczanie filozofii na jej podstawowym poziomie.

Współczesne poszczególne dziedziny filozoficzne są o wiele bardziej wyemancypowane od siebie nawzajem, aniżeli było to w przeszło dwu tysiącletniej tradycji filozofii, stąd każda z nich stała się w dużej mierze autonomicznym polem dociekań. Koncentrują się one bowiem często na bardzo szczegółowych problemach i dopiero szersza analiza ujawnia ich związek na poziomie wyższego rzędu z innymi naukami filozoficznymi. Zawiłości te wymagają zatem dobrego wprowadzenia dla początkujących myślicieli. Jest to więc kolejna przyczyna dla której zdecydowałem się stworzyć Ostoję filozoficzną.

Ostoja filozoficzna ma być także alternatywnym źródłem wiedzy filozoficznej względem trudno dostępnych akademickich prac studentów, które zamiast być czytane również przez tych, którzy albo chcieliby zorientować się w tym, co piszę się na innych instytutach filozoficznych w stosunku do tego, do którego przynależą, bądź tych którzy nie uczęszczają na wyższe uczelnie chcieliby się jakoś zapoznać z filozofią, znajdującą się tradycyjnie wyłącznie w wąskim kręgu uczelnianym. Tak bowiem tworzą się wyizolowane światki, zamiast społeczeństwa o wysokiej kulturze i wykształceniu humanistycznym, tak też powstaje kult i celebrowanie nauki, a nie jej prawdziwy rozwój.

Publikacje zamieszczane są nieodpłatnie dlatego, że jak się można domyśleć inicjatywa nie ma charakteru komercjalnego ale stawia sobie za cel urzeczywistnienie się w jak największym wymiarze zamiłowania ludzi do filozofowania

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s